Sidor

torsdag 19 januari 2012

frukost och lite uppdateringar

Hej på er. Det har varit tyst och tomt här på sistone. Det beror på att jag haft mycket med min examensuppsats och helt enkelt varken haft tid eller inspiration till något annat. Men nu är uppsatsen inlämnad och jag ska bara slappa och njuta av ledigheten och göra roliga saker i någon vecka fram till dess att jag börjar jobba.

Min detoxvecka är som ni vet sedan länge slut och jag äter kolhydrater igen. Jag har till och med ätit godis och fika och chips, men jag känner ändå att jag har mycket bättre kontroll på mina matvanor nu än före detoxen. Idag såg min frukost ut såhär förresten; soygurt mixat med jordgubbar och lite vaniljextrakt och bovetecrunch med fikon och kanel från Reneé Voltaire. Måste dock säga att just den här kombon inte var så lyckad, jordgubbssmaken tog liksom ut smaken på bovetecrunchen lite. Men men, det såg i alla fall snyggt ut på tallriken. Och så får ni se det som två separata tips, ett på hur man gör god och vegansk jordgubbsyogurt och ett på en nyttigare sorts frukostflingor :)OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Hello there. I know that it has been very quiet here the past weeks, it’s  becaus I have been working on my academic degree. Now I’m finally done and can have some rest :) Hopefully I will find the inspiration to blog again too. Let’s start with today’s breakfast; vegan yogurt with mixed with strawberries and vanilla and buckwheat crunch :)

4 kommentarer:

  1. Vilken fin liten hörna i Cybervärlden du har! vad är det för mönster på tallriken?

    SvaraRadera
  2. Tack hörrni!

    Anonym: Tack :) Tallriken är en gammal Gefle porslin-tallrik och mönstret/serien heter Serenad :)

    SvaraRadera