Sidor

söndag 22 januari 2012

kanintröjan, narcisser och pärlemoknappar

Nu blir det många saker på en gång, men jag tycker liksom att det passar. För det första har jag köpt narcisser. Två krukor för 15 kronor styck på IKEA. Som hittat ju, jag gör mig aldrig råd med narcisser annars, och det är hemskt synd eftersom de är alldeles ljuvliga som vårvinterblommor (ni som har katt, se upp bara, för narcisser är giftiga för katter!). OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag hade inga passande krukor till mina narcisser, så då gjorde jag vad jag kallar “nödkrukor” till dem. Det innebär helt enkelt att jag virar ett fint presentpapper runtomkring plastkrukorna blommorna är köpta i, knyter om ett fint snöre och ställer alltsammans på ett loppisfat. Ganska piffigt tycker jag att det blir :) OLYMPUS DIGITAL CAMERASen ska ni få se mitt senaste lilla projekt också, ett projekt som faktiskt är ett syprojekt. Jag är urusel på att sy och gör det så sällan jag bara kan. Det enda jag egentligen befattar mig med är att laga och sy i knappar i mina egna kläder och även det gör jag hjälpligt. I höstas kom jag hursomhelst på (efter att ha sett en bild på etsy) att jag ville sy på pärlemoknappar på ett par leggings. Av djuretiska skäl köper jag inte nya pärlemoknappar, men gamla tycker jag är ok och dessutom väldigt fina. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag köper mina knappar på loppis, tradera och sprättar bort från gamla kläder. En del av knapparna har jag vänt på för att baksidan är finare. Andra är lite matta och nötta, men det gör inget tycker jag. Leggingsen är köpta på Gina tricot men man kan förstås använda vilka man vill. Sen syr man bara! :)OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så en sista grej. Jag tycker knappleggingsen passar himla bra till min kanintröja (typ världens bästa loppisfynd från mamma för er som missat det). Fast i sommar ska jag ha dem till en långtröja eller en klänning när jag går på stranden och letar snäckor ^^ Och ja, jag vet att min min inte är den bästa på det här kortet, tusan vad jag föredrar att vara bakom kameran istället för framför den!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ I have three nice things I want to show you today. The first one is these beautiful narcissus that I bought the other day. I did’nt have flowerpots big enough for them though, so they ended up in the same plastic pots they came in but with cute gift wraps and ribbons around. The second thing is my new leggings that I have sewn mother of pearl buttons on. Due to animal-ethical concerns I don’t buy new mother of pearl, but I think it’s ok to buy them vintage so that’s what I do. The leggings turned out pretty well if I may say so myself :) The last thing is my favorite knitted sweater all time, the vintage bunny sweater that my mother bought for me at a flea market 2 years ago. I’snt it pretty? Goes very well with the button-leggings too I think :)

7 kommentarer:

  1. Såg hur fint ut som helst! Du är så kreativ, underbart. Och jag tyckte visst du blev bra på bilden:)

    SvaraRadera
  2. ååååh det kan vara den allra finaste tröjan jag sett! lyckos: :) och vad fint du piffat med leggingsen, vilken bra idé!

    SvaraRadera
  3. åh vad finfinfint! vill också ha dessa blommor!
    Kram och vad roligt att du gillade min lilla cykel :D

    SvaraRadera
  4. Aw, your vintage sweater is truly incredible! <3 I love love love the darling rabbit print! So gorgeous!

    x
    Lost in the Haze: Fashion Blog

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar tröja och vilja underbara leggings! Åh nu blev jag väldigt pysselsugen och klädletarsugen. Tror att jag ska inspireras av dig och pyssla lite med knappar minsann.

    SvaraRadera