Sidor

söndag 15 januari 2012

Kronjuvelerna

Häromveckan tittade jag på Kronjuvelerna på svtplay. Jag måste erkänna att jag var mycket skeptisk till en början, och jag skulle nog inte ha tittat alls om det inte vore för mamma och pappa som sa att “det där är precis din stil LisaMarie”. Och tänk, det var det. Kronjuvelerna lyckas vara mörk och sorglig, romantisk och sagolik, spännande och rolig på samma gång. Dessutom utspelas hela historien i underbara, tidlösa och drömska miljöer som är mycket inspirerande. kronjuvelerna_182386781photo_lAlicia Vikander som spelar huvudkaraktären Fragancia var vacker och storslaget bra. Men en karaktär som heter Fragancia kan nog inte vara så mycket annat :)fraganciaEn annan bra skådespelare i filmen/serien är Michalis Koutsogiannakis från bland annat Det nya landet.FernandezDet enda jag vill anmärka på är egentligen titeln. “Kronjuvelerna” säger egentligen ingenting om filmens innehåll eller känsla och kan nog tyvärr locka till sig/skrämma bort tittare på fel grunder.

Translation ~ Last week I watched the swedish movie/serie “Kronjuvelerna”. If it was’nt for my parents I would’nt have watched it at all, fortunatley they wathed it before me and told me about it. Kronjuvelerna is wonderful, sad, magical and beautiful story about love, misery and life itself.

5 kommentarer:

  1. Jag var också skeptisk innan jag såg den. När jag läste beskrivningen lät det som ett kriminaldrama och det är inte min kopp te, men när jag väl tittade blev jag också helt fast. Riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Tyckte att Kronjuvelerna var helt fantastisk!!

    /Isis

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte följa serien eftersom filmen var bra, men vet du om serien är precis som filmen eller är den omgjord till TV-version?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serien är i samma anda som filmen bara mer förklarande och en hel timma mer material, vilket gör den ännu bättre än filmen.

      Radera
  4. Naaeeej... Jag var skeptisk innan och kände mig lurad efter! :P inte en okej film!

    SvaraRadera