Sidor

fredag 20 januari 2012

röd linsgryta med kokosmjölk

Idag lagade jag en linsgryta med grönsaker, kokosmjölk och krossade tomater. Receptet jag utgick från hittar ni här, men jag följde det ganska fritt. Jag serverade grytan med pitabröd och färsk persilja. Byttan som grytan ligger är förresten nyinköpt på affären GRANIT. Den är i gräddvit emalj och har ett praktiskt plastlock som gör att den är perfekt för matförvaring i kylen. Väldigt mycket snyggare än de vanliga trista plastbyttorna måste jag säga :)OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Today I cooked a red lentil soap with vegetables and coconut milk! It turned out pretty well :)

5 kommentarer:

  1. Nä men oj så gott! Jag lagade en linssoppa med kokosmjölk häromdagen. Väldigt god! Kanske man skulle slänga upp receptet någon dag?

    SvaraRadera
  2. Hmm, nu blev jag påmind om ett recept jag gjorde ofta förut, riktigt najs, gillar ju koriander... http://www.ica.se/Recept/kramig-daal-647302/

    SvaraRadera
  3. Johannes: Ja det där receptet är ju det du gav oss på Facebook förr. Tänkte på det när jag lagat den här grytan och kom på att de är väldigt lika. Jag gillar ju dock inte alls koriander så det hoppade jag i båda recepten :p

    SvaraRadera