Sidor

lördag 7 januari 2012

Rödluvan

I år, liksom förra året, önskade jag mig bara second hand-inköpta klappar av mina föräldrar. Min mamma brukar ju fynda så ypperligt. Nu har det emellertid varit lite skralt på fyndningsfronten på Gävles loppisar ett tag (enligt mamma), så i år fick jag titta ut en julklapp själv på etsy. Vad jag valde? Jo den här alldeles sagolika 50-talskappan i röd sammet. Enda sedan jag såg Red Riding Hood (som för övrigt för en fruktansvärt dålig men fruktansvärt snygg film) i höstas har jag haft dille på röda kappor/caper/mantlar. Och tänk nu har jag en! :D

De röda pumpsen köpte mamma på loppis för länge sen (innan det blev så skralt utbud :p) men de är för små för henne så jag fick dem. Egentligen är de för små för mig med, men med lite vilja och tunna, tunna strumpisar i ska det nog gå ^^ Med tanke på alla de andra fina julklapparna jag fick av mamma och pappa i år (mestadels gamla böcker) känner jag mig så galet bortskämd så att jag skäms, men samtidigt kan jag inte låta bli att njuta av mina fina presenter. Kappan är verkligen helt otrolig, mycket mycket vackrare än på mina undermåliga bilder. Förhoppningsvis kommer bättre bilder snart! :)OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ More Christmas gifts from my parents, I’m almost ashamed becaus of all the gifts they gave me this year. At least all of them (except a bottle of olive oil) are vintage/second hand. This is a wonderful red riding hood like 50’s coat in red velvet and a pair of red shoes. The coat is bought on etsy and the shoes on a flea market long time ago.

9 kommentarer:

  1. Kåpen ser nydelig ut, tipper det er umulig å være i dårlig humør med en slik en på! ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt vacker kappa. Om den inte kommer till sin rätt på dina bilder så måste den ju vara något alldeles extra för jag tycker nog den ser toppen ut!

    SvaraRadera
  3. Oh my, det var en vacker kappa! <3 jo, jag började äta vegetariskt när jag var 12 och veganskt när jag var 18, så jag har hållit på ett tag. Jag tyckte inte att det var så svårt att gå över från vegetariskt till veganskt men det är säkert olika. Jag är inte jätteförtjust i bönor och sånt så min mamma blev väldigt orolig men det finns så många bra substitut!:) mjölk-havremjölk, yoghurt-soyghurt, grädde-havregrädde. Mjölkfritt margarin, sojaost, no-egg... :) kram

    SvaraRadera
  4. fin blogg och jätte fina bilder =) gillar kläderna skarpt

    SvaraRadera
  5. For en fantastisk kappe - åh, så fin!

    SvaraRadera
  6. åååh verkligen perfekta rödluva kappan! snygg!

    SvaraRadera
  7. Jag dör vilka fina saker! Tror du att jag är avundsjuk nu eller? Jaaa!

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket alla! Kul att ni gillar kappan :D

    SvaraRadera