Sidor

söndag 12 februari 2012

grahamsscones med cashewsmör och banan

Häromdagen gjorde jag grahamsscones till frukost. Jag åt dem med cashewsmör, skivad banan och kokosstrimlor. Cashewsmöret liknar jordnötssmör i smaken och är väldigt gott, en jobbig grej är bara att det är så otroligt kletigt och verkligen klistrar fast sig i munnen. OLYMPUS DIGITAL CAMERAKokostrimlorna är ekologiska och helt fantastiskt goda, verkligen något helt annat än de vanliga, ofta torra, kokosflingorna man kan köpa i vanlig matbutik. Jag har beställt mina kokosstrimlor från Råvarubutiken som jag varmt kan rekommendera! Bananerna, ja det är vanliga bananer. Fast rättvisemärkta och KRAV-märkta förstås. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ The other day I made graham scones for breakfast. I ate them with cashew butter, bananas and coconut stripes. Yum! :)

6 kommentarer:

  1. Oh, my - vad gott det såg ut. Har du gjort cashewsmöret själv?

    SvaraRadera
  2. Vera: Tack :) Nej, cashewsmöret har jag köpt i en sånhär "världsbutik", du vet Svenska kyrkans rättvisebutiker :)

    SvaraRadera