Sidor

onsdag 1 februari 2012

LisaMarie S/S 2012

Mitt i flödet av vårnyheter och bilder från de senaste modevisningarna tänkte jag att jag skulle visa lite av det som hänger i min garderob. Ingenting nytt, bara det som redan hängt där och i många fall dessutom har åtskilliga år på nacken. Min egen vår- och sommarkollektion helt enkelt. Nu tycker jag att det vore så himla himla fint om ni ville göra samma sak. Haka på nu så visar vi world wide web att man inte måste köpa köpa köpa utan att det mesta ofta redan hänger där i garderoben. Det här är LisaMarie SS 2012. Hur ser era vår- och sommarkollektioner ut? Ni kan väl visa på era bloggar/flickr/tumblr eller vad ni nu har. Eller bara lämna en kommentar och berätta! :)

Blusar. Två gamla som min mamma köpt “för många herrans år sedan” och en som jag själv köpt för ett par år sedan. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATre fina accessoarer, samtliga vintage. Hatten köpte jag på etsy förra året och sjalen som sitter runt den är köpt på Myrorna i somras. Korgväskan är köpt på Röda Korset men tyget inuti är nytt och ditsatt av mig (eller egentligen av mamma och pappa som är mycket händigare än mig :p). Mässingväskan budade jag hem på ebay för några och månader sedan. Precis en sån föreställer jag mig att drottningarna i Narnia går omkring med ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAKlänningar. Samtliga köpta second hand. Den lila-blommiga klänningen längst fram har min mamma köpt på auktion för länge sen, och utan att veta alltför mycket om vintagekläder tror jag faktiskt att den är från 40-talet. Hursomhelst är den en fin färgklick tycker jag.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch ännu fler klänningar. De här två är visserligen nya från förra våren, men de tillhör i alla fall H&Ms ekologiska kollektion, Conscious Collection. OLYMPUS DIGITAL CAMERADen mönstrade klänningen kommer också den från H&M, från ett designersamarbete med Matthew Williamson för några sedan. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ The world wide web is exploding with new spring collections and pictures from the latest fashion shows. In the middle of all this, I want to show you my own collection, LisaMarie SS 2012, wich contains only of things that I already own. Much of it is vintage. I think it would be really great if you could show me your spring and summer collections too :)

8 kommentarer:

  1. Åh nu blev jag sugen på second hand-runda! :)

    SvaraRadera
  2. Så vackert, alltihop. Du fick mig sugen på att rota igenom min egen garderob efter allt det där jag glömt att jag har.

    SvaraRadera
  3. Fint! Vilka härliga vårfärger och mönster!

    SvaraRadera
  4. Verkligen vackert! Och cupcake social hade så mycket roligt att jag blir helt till mig :)

    SvaraRadera
  5. Mässingsväskan var bara fööör fin!

    SvaraRadera
  6. Å jag blir inspirerad. Jag vill ha mer skira saker i min garderob, måste sy lite!

    SvaraRadera