Sidor

måndag 6 februari 2012

spring

Såhär ser det ut i min vårmapp på pinterest just nu. Jag är fullt medveten om att det fortfarande bara är februari och långt till vår och ja, jag tycker att man ska leva i nuet. Men en del av det fina med nuet under kalla vinterdagar tycker jag är att få kura ihop sig inomhus och planera inför våren. Och så blir jag så himla vårpepp av det fantastiska ljuset som flyter omkring överallt just nu!

I flera år nu har jag mest bara tänkt pudriga pasteller till våren, men i år har jag lite annan inspiration. Jag tänker på Lotta på Bråkmakargatan, rosmönster och cyklar och klara färger. Och så gillar jag filmen Chocolat extra mycket just nu, dels all choklad och dels Viannes (Juliette Binoché) klädstil. Ta en titt i min vårmapp på pinterest här vettja! Och tala om, vad inspireras du av i vår? :)pint

Translation ~ I know that I’m the one who usually says one’s supposed to “live here and now”, and a totally think so. But a nice part of living here and now during the winter is to get cozy with a cup of hot tea and plan for the future spring. This spring I’m very inspired of bright colours, rose prints, the swedish movie “Lotta på Bråkmakargatan” and the movie “Chocolat”. Take a look at my spring board at pinterest here.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder!Nu blev jag verkligen inspirerad :) Lotta på Bråkmakargatan, cyklar och klara färger....det är ju klockrent!

    SvaraRadera