Sidor

fredag 10 februari 2012

vårkappa

Nu vet jag att jag för inte alls särskilt länge sedan uppmuntrade till att se till vad man redan har i garderoben istället för till att köpa nytt, men ibland behöver man ju faktiskt införskaffa lite saker också, ytterkläder t.ex. Eftersom att jag gillar att vara ute i god tid började jag redan för över en månad sedan leta vårkappa. Som inspirationsbild hade jag min vårmapppinterest.

Jag ville ha något annorlunda och färgglatt som stod ut från de ständigt återkommande beiga trenchcoatsen och blekrosa parkasjackorna. Helst skulle den förstås också vara second hand. Till slut snubblade jag över den här fina saken på tradera och till min lycka vann jag dessutom budgivningen! Jag tycker den är så himla himla fin! Jag tror jag kommer att känna mig lite som mjukblå vårfågel i den ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ This might seem odd, since it has’nt been many days since I wrote about not buying new things all the time. But sometimes one needs to complement with some new stuff, outwear for example. A month ago I started looking for a new spring coat. I did’nt want one of those beige trenchcoats you can see anywhere, I wanted something colourful and one-of-a-kind. I also wanted it to be pre-owned. At last I found this cute coat on tradera (swedish ebay) and won the bidding. I think it’s so so cute! I think i’ll fell just like little blue springbird in it ^^

5 kommentarer: