Sidor

tisdag 7 februari 2012

vårvinter

Hej alla fina! Det är fortfarande kallt har i Uppsala men vårvinterljuset i kombination med snön ute nu tycker jag är underbart! Här kommer lite vårvinterinspiration från mig till er :)

Halsband med stora träkulor och blå fåglar. Säljs av TPBVintage som inte bara postar till Sverige utan också erbjuder ett gratis knappset till alla som köper något i butiken och samtidigt anger koden "RockfordSwede". Bra va? :) Spana in butiken här.il_fullxfull.306545086

Vårvinterkappan med stor V. Åh om den bara vore i min storlek :p Fast jag har redan en fin vit vinterkappa, så den här får allt flytta in hos någon annan lycklig bärare. Är den inte underbar? Finns att köpa hos fanciness vintage. il_fullxfull.301642383Fantastiskt glad och fantasifull konst från Tracey som har etsybutiken chasingthecrayon.il_fullxfull.175355051 Narvalskulpturer i miniformat. Hur söta? Ser ju ut som magiska små enhörningsvalar ^^ Från HandyMaiden.il_fullxfull.309778226Krämvit filthatt med blomdekor. Hattar alltså. Om jag inte visste bättre skulle jag nog kunna samla på dem :p Just den här finns att köpa hos VeryVintageStore.il_fullxfull.305819282Och så till sist en vanilj- och mintbakelsedröm till klänning. Vad är väl en bal på slottet… Finns hos JLVintage.il_fullxfull.309043650

Translation ~ Hello darlings! It’s still cold outside here but the first spring light and the white snow do make a wonderful couple. With that spring-winter feeling in mind, I’ve put together some beautiful and inspiring things from etsy :)

1. I cute vintage necklace from TPBVintage  whom not only ship internationally but also offer a set of free buttons to everybody who use the code “RockfordSwede" when they purchase something in the shop. 2. A wonderful coat from fanciness vintage that would be perfect right now. 3. Lovley and colourful art from chasingthecrayon. 4. A set of two mini whales from HandyMaiden. 5. A cute winter hat in felt, from VeryVintageStore. 6. And finally, a vanilla-cream ballgown from JLVintage.

4 kommentarer:

  1. Oj oj oj, vad ljuvligt snyggt! Den där klänningen skulle jag gärna svänga omkring i! :)

    Vad fint att jag får låna blombild (som jag frågade om häromveckan). Länkar till dig! Kommer i Hemmafixblogg så småningom.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. va med i min alla ♥ dag tävling och vinn en goodiebag!
    http://theresesorensen.blogspot.com/2012/02/tavling-alla-dag-goodiebag.html
    lycka till!

    SvaraRadera
  3. Åh narvalarna, hur söta som helst! Valar, hajar och det mesta i havet hör till mina favoritdjur, så dessa små skulpturer bara måste ju läggas till i framtida shoppinglistor! :)

    SvaraRadera
  4. Nejmen åh, valarna är det sötaste jag sett<3

    SvaraRadera