Sidor

söndag 18 mars 2012

hej

Hej på er kära vänner. Vad händer hos er? :) Sen vi hördes sist har jag och Kristian haft besök av hans mamma under några trevliga dagar. Jag har också varit på mitt livs första jobbkonferens (som var riktigt rolig) och varit på utflyttningsfest hos en kompis och kursare som snart lämnar Uppsala för ett juristjobb högre upp i landet. Och just det, det märks att våren verkligen är i antågande här i Uppsala för i igår när jag klev av bussen hemma kände jag doften av grillrök i luften :p Dessutom är det ju påsk snart, det känner jag åtminstone när jag ser den otroligt söta marsipanankan jag fick av Kristians mamma i ett förskottspåskägg ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Hi everybody. How are you? :) Since you last heard from me, Kristian and I have had his mother her for a short but nice visit, I have been on my very first work conference and been on a goodby party for a friend who’s moving away from Uppsala. I also really begin to feel spring in the air here in Uppsala – last night when I got of the bus at home I could smell barbeque smoke in the air :p And finally, soon easter will be here – at least I feel that when I look at this incredible cute marzipan duck Kristians mother gave me when she was here last week ^^

3 kommentarer:

  1. Hej LisaMarie!

    Det är första gången jag kommenterar här, jag vill bara säga att jag tycker att din blogg är så himla fin och mysig! Jag blir alltid så fylld av ro och liksom lite sällsamt glad varje gång jag går in och läser :)

    SvaraRadera
  2. Maria: Tack så mycket, vad roligt att höra! Speciellt nu när jag inte har tid att blogga så mycket värmer det med såna kommentarer som dina :)

    SvaraRadera