Sidor

söndag 5 augusti 2012

nödvändigheter

Sen jag har börjat jobba har jag inte alls samma tid och ork att vara pysslig längre. Jag orkar inte baka bröd stup i kvarten eller åka ut i skogen och plocka svamp och bär. Då är det bra att jobbandet medför att jag i alla fall har råd att cykla ner på stan och köpa bär, svamp, bröd och andra livets nödvändigheter av såna som fortfarande har tid att pyssla och plocka. Igår började jag dagen med just det. En cykeltur ner till stan och Fyristorg. När jag kom hem hade jag med mig det här.OLYMPUS DIGITAL CAMERALuktärtor. Underbaraste blomman just nu. De står i en vas på mitt sängbord och doftar så fantastiskt att jag blir alldeles yr. OLYMPUS DIGITAL CAMERAHallon, kantareller och choklad. Som sagt, livets nödvändigheter ;) OLYMPUS DIGITAL CAMERADet blev stekta kantareller och gräslök till brunch. Rågkakor och hallon med mjölk till efterrätt. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 kommentarer:

  1. Åh, ser riktigt höstmysigt ut! /Cissi

    SvaraRadera
  2. Värsta bästa handlingen ju! Svamp...nomnom liksom. Eller ja, choklad likaså. Och fina, doftande blommor är inte heller helt fel!

    SvaraRadera