Sidor

lördag 16 mars 2013

Beijing

Beijing var kallt och fullt av röda lyktor. Husen var lägre än i Shanghai, och taxibilarna betydligt svårare att stoppa. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAYogurt. Eller mjölk? Fanns i alla fall i varje gathörn.OLYMPUS DIGITAL CAMERADrakfruktsglass, för söt, men i alla fall bättre än den med smak av grönt te. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMuren, med snöiga berg runtom. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn annan dag, förbjudna staden. Den var rätt trist tycker jag. Men guldlejonen var fina stenplattorna med vackra mönster tyckte jag om.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så massa grejer jag fotade när vi var ute och gick. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERATårtor. Tutt-tårtan var ju rätt ful, men jag var bara tvungen att fota. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERACyklar, cyklar och mopeder, överallt.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch grönsaker, på de mest konstiga ställen,  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Sommarpalatset en dag. Otroligt vacker park.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAVackra takmålningar.OLYMPUS DIGITAL CAMERAInne i sommarpalatsets park fanns en restaurang med en meny som åtminstone jag fann rätt underhållande… OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Men marmorbåten var allra finast. Jag tror jag tyckte bäst om den av allting i Beijing.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så till sist ännu fler bilder från olika promenader. Först ut en park där många kineser utövade diverse sporter/lekar/spel/träningsövningar. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Renoveringsobjekt.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAJag tyckte synd om många djur i Kjna. Många fler än jag ens orkar börja räkna upp här. Därför avslutar jag med en bild på hönor som jag tyckte synd om, och två hundar som jag inte tror det var synd om.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer:

  1. Fina Bilder LisaMarie!
    Vill nån gång se Kina...

    SvaraRadera
  2. Jätte fina bilder! Jag vill också åka till Kina nu:-) kramar Charlene

    SvaraRadera