Sidor

söndag 3 mars 2013

Shanghai

Bilderna från Kina, till slut. Ingen ordning mer än Shanghai nu, Beijing i nästa post. 

Gata utanför hotellet i Shangai. OLYMPUS DIGITAL CAMERA“Fejkantikmarknad”. Inte utan underhållningsvärde. Jag köpte en av glaskulorna med klocka i. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Äldre del av Shangai, mycket turister, mycket butiker.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAVi fastnade i en affär full av figurer föreställande karaktärer från filmer, tv-serier etc. OLYMPUS DIGITAL CAMERATai kan Lu. Ett lite mer “bohemiskt” turistområde. Fint men dyrt. Här köpte jag ett av de godaste teér jag någonsin druckit.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så alla dessa gator. Gator med människor, mopeder, cyklar, sopor, djur, grönsaker.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Odling på taket, det gillar jag.OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Skrädderiet där K lät sy upp sin kostym.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAUtflykt till en “vattenstad” utanför Shanghai. Där fanns mest för mycket turister och motbjudande matstånd, men vissa saker var fina. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag fastnar inte ofta på bild, men här hände det. Jag dricker färskpressad granatäppeljuice köpt av kille med juicepress mitt på trottoaren.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så fina hus i en finare del av Shanghai.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   Rosa. Och så lite italienskt. Kan inte sluta fota fina hus. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Fint skyltfönster.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Änder i en fontänkonstruktion utanför China Museum. OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Och så en sista bild på fin arkitektur. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1 kommentar: