Sidor

måndag 1 april 2013

påsk

Veckan som gått har varit bra. Det började med fina tulpaner och videkissar från mamma i måndags, för då hade jag namnsdag.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen gick liksom resten av jobbveckan himla fort på torsdagen var jag ledig. Skönt. Jag och K hade bestämt oss för att mest bara vara hemma och bland slapp med vårstädning. Jag lyckades rensa bort lite fler onödiga grejer ur vår överfulla lägenheten, och så letade jag fram påsksakerna. Jag är inte överförtjust i “pynt”, speciellt inte om det har med påsk att göra, men jag har några saker som jag brukra plocka fram, min söta bambi bland annat. OLYMPUS DIGITAL CAMERASå har vi grejat en del med tråkigare saker också. Tvättat och klätt upp stolsitsarna på köksstolarna, tvättat kristallkronan i sovrummet.. Och varit en sväng på plantagen och köpt goda örtkryddor och en söt tusensköna. Tusenskönor ser ut som magiska sagoblommor tycker jag ^^ Nu är det jättefint och grönt mest överallt i lägenheten.OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn annan fixade jag en massa med garderoben och tvätten. Ibland tycker jag att högar med ren vittvätt får sovrummet att se mysigare ut. Knasigt :pOLYMPUS DIGITAL CAMERAPå påskaftonen var vi bjudna hem till några vänner på finfin påskaftonsmiddag. Påskaftonsvärdarna har en liten katt som satt så fint som en staty att jag var tvungen att fota henne. Då saknade jag min egen kisse alldeles extra mycket.OLYMPUS DIGITAL CAMERA På påskdagen kom mamma och pappa hit och hälsade på. Vi hade missat att ställa om klockan till sommartid, plus att jag av någon outgrundlig anledning hade noll koll på tiden, jag trodde klockan var typ 11 när den i själva verket var 14. Stressigt blev det med mat och tårta men till slut blev allt färdigt och bra ändå. Vi åt nötstek, ugnsbakade potatisar, morötter och tomater, sallad, bönröra och mangosås. OLYMPUS DIGITAL CAMERATill efterrätt blev det min cupcakefavorit fast i tårtform; citron- och vallmokaka! Här i min “påskvariant” med glitterfåglar och en vit pensée som dekoration.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAMamma och pappa hade med sig vita penséer och ett konsttryck som jag nyligen köpt från Lisa Barbero och som de hjälpt mig rama in. En bit av rymden på papper ^^ Jag gillde inte rymden förut, mest pga. av de svarta hålen och att tanken på att man kan komma bort och aldrig nånsin hitta hem igen, men på sistone har jag börjat tycka att den är ok. Dock helst sedd från planeten tellus :pv-titOLYMPUS DIGITAL CAMERA Idag är det annandag och snart slut på långhelgen. Vi tänker avsluta med tv-serietittande tillsammans med några kompisar och massor med tv-tittarsnacks. Hoppas ni haft det fint under helgen allihopa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar