Sidor

onsdag 26 juni 2013

blomtårta och botaniska

Förra veckan hade vi besök av mamma och pappa. Vi åt mat, fikade och pratade. Jag hade bakat en kaka earl grey-smak som var rätt god trots att earl grey-smaken inte blev så framträdande som jag hade hoppats. Men men, det bästa med kakor är ändå att få dekorera dem, näst efter att äta dem förstås :p Just den här kakan fick citronfrosting och rosenblad som dekor ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERA Efter mat, kaka och prat avslutade vi dagen med en liten utflykt till botaniska trädgården. OLYMPUS DIGITAL CAMERADär fanns den här skojiga anordningen som vid en närmare besiktning visade sig vara ett “insektshotell”. Gulligt tycker jag, bara man får hålla sig på säkert avstånd :pOLYMPUS DIGITAL CAMERAI barockträdgården fanns blommande näckrosor, jasminbuskar och pioner. Vi slog vi oss ner under ett träd och picknickade. En fin dag helt enkelt. P6228725[1] OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så en till bild på den blommiga kakan, bara för att gillar just kakor och blommor så mycket ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERA            

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har, jättefina bilder! Tack för kommentaren inne hos mig :-) Mina pelargoner var jätte risiga (nära döden) i våras, men jag skar ner dem till bara nån decimeter och lämnade ett par små blad, sen tog jag några små kvistar jag skurit av och satte i nya krukor. Jag har haft allihop i vårt soligaste fönster och vattnat ofta och med lite näring nån gång då och då. Men jag tror att det beror mycket på hur mycket ljus de får. Jag är ingen expert direkt men några tips som kanske kan vara till hjälp i alla fall :-) /Elina

    SvaraRadera
  2. Vad fin kakan var, och sjukt spännande med earl gray-smak!

    SvaraRadera