Sidor

lördag 22 juni 2013

om böcker

Nu tänkte jag bok-/läs-tipsa lite.

1. The Folio SocietyEtt tips som jag i min tur fått av min vän A. Hos Folio Society finns riktigt, riktigt fina böcker.

2. FantastikaFantastika drivs av Maria Hansson,min före detta danslärarinna som inte bara brinner för dans utan också för böcker inom genrerna fantasy/paranormal. På Fantastiska kan man både köpa böcker och läsa recensioner. Lite stolt och smått skrytaktigt kan jag dessutom meddela att jag själv är en nybliven recensent på Fantastika. Min första (och hittills enda) recension hittar man här.

3. Pulp! The classics – Ännu ett tips från A. Måste säga att jag blir smått lyrisk över idén, spana in böckerna på hemsidan själv så får ni se. Om man dessutom jämför utsidan till Dorian Grey med den här tumblr:n blir det ännu lite roligare. Åh, humor på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar