Sidor

torsdag 20 juni 2013

vad jag har gjort

Det har varit rätt tyst här ett bra tag nu, bortsett från det nyligen postade inlägget med Paris-bilder. Jag har levt livet ändå, det kan jag garantera, men det är ändå rätt kul att blogga så jag tänkte försöka bättre på lite nu igen. Så vad jag har haft för mig på sistone som jag kan visa bilder från?

Jo jag har varit på nere på stan en del, det är så himla trevligt där nu när det är sommar och grönt och fint och fullt av liv.OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn av  dagarna gick jag och min kompis A runt och bara njöt av vår egen stad och gjorde grejer som nästan fick oss att känna oss som turister. Vi åt supergod yogurtglass från ett nyöppnat ställe nere i Uppsalas “matgalleria”, dvs. gamla Svava-gallerian. Konceptet är enkel yogurtglass i fyra smaker + valfri topping. Jag valde naturell smak på glassen och toppade med färska blåbär, jordgubbar och smält mjölkchoklad, bortom ord gott.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch apropå somriga och turistiga grejer så hittade vi mycket intressanta boklådor längs med ån. Jag hittade många fina barnböcker men hade dem alla så det blev inget köp. Säger väl också något om min boksamling… Jag fick också syn på den här roliga spådomsboken, jag vet inte riktigt varför den roade mig så mycket men jag förevigade den i alla fall på bild.OLYMPUS DIGITAL CAMERAA upptäckte förresten att en stor gammal pump som står vid ån är i bruk och fullt fungerande, mycket uppskattat i värmen :)OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vad har jag mer haft för mig? Tja.. Jag har promenerat omkring i Gävles äldsta koloniområde och tittat på trädgårdar och stugor som ser ut som villor i miniatyr och fotat gamla trevliga skyltar med ännu trevligare namn på.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Och så har jag och K gått omkring en massa “ute i naturen”. Det är så trevligt när man träffar på fårskallar och sånt. Bilden nedan har K tagit under en av våra kvällspromenader.OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar