Sidor

lördag 13 juli 2013

sommarhetta

Hej. Vad har ni för er i denna sommarhetta? För mig flyger dagarna förbi, den ena vackrare än den andra. Men med jobb, jobb och mera jobb känner jag tyvärr att jag inte hinner njuta så mycket av allt det vackra, det fladdrar mest förbi som i ögonvrån. Jag drömmer om långledigt, picknick på stranden, lata dagar med boktravar och ruskiga sommarregn då man kan kura ihop sig med sina nära och kära och dricka kanna efter kanna med te. Nåväl, det är några veckor kvar till min semester och jag försöker ändå att njuta så gott det går under lediga kvällar och dagar. Här kommer lite bilder.

K har tränat en del på att fota djur, t.ex. söta små ekorrar.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch ståtliga kor. OLYMPUS DIGITAL CAMERAVi har gått omkring på stan en del också jag och K. Tittat på en den vackra ån. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch ätit mumsig pizza på “Basilico”, ett av mina favoritmatställen här i stan.   OLYMPUS DIGITAL CAMERAUnder ett stan-besök med K stannade jag igen bland boklådorna nere vid ån som jag och min vän A fastnade vid för ett tag sedan. Just den här mannens boklådor har verkligen ett imponerande sortiment. Jag köpte ingenting den här gången heller, däremot var både jag och K rätt roade av den handskrivna texten på insidan av en bok K stod och bläddrade lite i… :pOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAVi har varit ett par veckor hemma hos mamma och pappa också, passat hus och katter medan de har varit på västkustsemester. Mamma och pappa har vackraste gården, full av vacker stenläggning (pappas verk), smultron, klätterväxter, och vita pioner. Pionerna var i full blom när vi kom dit och hann till och med bli lite överblommade innan jag tog mig för att fota.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA En av dagarna i hemstaden fick jag ett ryck och köpte mig rosa fjällräv. Det sved allt i plånboken, men jag varit sugen länge så nu slog jag ändå till. Och åh jag är så nöjd. Älskar hur väskan ger mig både “börja-skolan"-känsla” och sommarlovspirr. Jag invigde den direkt och har haft den flera gånger sen dess. Extra fin tycker jag den är ihop med min turkosrandiga kjol jag köpte av Isabel Knowles förra året, ska försöka få en bild på den kombinationen någon dag under semestern sen men tills vidare får denna bild duga.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer:

  1. Du har alltid så fina kort. Jag får sommarkänslor bara av att titta på ditt inlägg. Och jag skrattade högt åt inskriptionen i boken ... :)

    SvaraRadera
  2. Anneli: Tack! Mm, förstod att du skulle uppskatta den ;)

    SvaraRadera