Sidor

tisdag 13 augusti 2013

havet

Nu är jag äntligen här. Vädret är okynnigt och havet stormigt, men det gör mig inte mycket. Jag simmar och hoppar i vågorna och leker att jag är en delfin. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag använder min rosa Fjällräv flitigt och känner mig lite som att jag har sommarlov som förr i tiden. Och när jag har min vita regnjacka som mamma loppisfyndat känner jag mig som någon i en saga som ska ut på ett havsäventyr, lite som i “Pappan och havet” som jag för övrigt har läst ut nu. Den var en såndär bok som får mig att tänka att det inte är någon idé att någon mer människa ens försöker skriva nya böcker för allt som är värt att sätta på papper finns redan där. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMåsarna samlades vid “sjön” invid sanddynorna idag men blev ivägskrämda av människor på promenad och kanske också av mig med min kamera. Jag tycker mycket om måsar och tycker synd om dem för att de blev ivägskrämda, men de var vackra att fota i luften.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar