Sidor

fredag 16 augusti 2013

två utflykter

Både igår och idag har jag och Kristian gjort små utflykter till stranden.

Igår var väldigt spontant och otvunget. Vi bara gick dit, badade och lekte länge tillsammans i vågorna, gick upp (och i mitt fall bytte om), åt ett par chokladbitar och gick hem igen. Det var underbart.

Idag hade jag idé- och pysseldag så jag cyklade till Ica maxi för att handla till marmeladkok. Persikomarmelad med timjan. Jag köpte fint surdegsbröd också att ha till marmelad-strand-picknicken och eftersom att jag alltid som oftast ska krångla till saker och ting för att de ska vara fina och fotogeniska packade vi två väskor och tog dessutom med ett extra strandtäcke på utflykten. När vi väl kom fram var sanden full av måsbajs, havet fullt av tång och alger och vattenflaskan jag tagit med var alldeles för liten. Det blev alltså inget bad och en allmän känsla av misslyckande. Av nån anledning blir det lätt så med utflykter som man planerat och styrt ut för mycket. Men utsikten från toppen av en av de högsta sanddynorna för i alla fall lika vacker som alltid och marmeladen var god.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAObservera våra fötter samt att jag nästan sitter på brödet :pOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA 

1 kommentar: