Sidor

söndag 1 september 2013

London

I onsdags for jag, K och hans mamma till London  igår kväll landade vi på svensk mark igen. Vi har haft fyra fantastiska dagar av sensommarvärme, vackra parker, musikal, matmarknad, shopping och god mat. Vi bodde på Astors hotel i Westminster, ett trevligt hotell med helt okej standard, bra läge och med priser som man faktiskt inte behöver bli helt ruinerad av. Rekommenderas!

Dag ett började vi med lunch på hypade Ottolenghis på Motcomb Street. Jag köpte med mig en cupcake med vanilj och björnbär.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAEfter lunchen promenerade vi till och i Hyde Park. Jag åt min cupcake från Ottolonghis och kunde konstatera att den hade för mycket frosting och skulle ha mått bra av lite citronsmak, Kristian däremot tyckte den var perfekt. Smaken är olika :)OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAEfter Hyde Park promenerade vi ner till Oxford street och Regent street och där tillbringade vi i stort sett resten av dagen. Vad jag har köpt visar jag en annan gång.

Dag två började vi med att ta t-banan till Kensington garden och titta på sensommarplanteringar, fåglar, rosor och vattenfall.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag hittade en “koja” under en lågt växande björk där tydligen många suttit före mig ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAFrån Kensington garden tog vi oss till Marylebone och tittade i fina butiker, bland annat Daunt books som stod på min London-lista.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå kvällen dag två såg vi Phantom of the opera. Jag hade väntat mig att den skulle vara bra, men den överträffade till och med förväntningarna. Speciellt scenografin och effekterna var otrolig. 

Dag tre ägnade vi åt ett besök i Westminster Abbey. Otrolig arkitektur och makalöst vackra målade glasfönster. Tyvärr var “klosterträdgården” stängd den dag vi var där, den hade jag velat se. Efter kyrkotitten bar det av till Borough market. Där var mycket folk och vi tittade mest. Dock råkade jag utan att veta ordet av köpa turkisk konfekt och baklava för 250 spänn :p  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Dag tre avslutades som de föregående dagarna i London med mat och promenad hem genom ett kvällsvackert London.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Den sista dagen hade vi i stort sett bara förmiddagen och den valde vi att spendera i National Gallery. Så har man sett Rembrandt, Turner och Monet irl. Efter det en blixtvisit till Fortnum & Mason och ännu en fantastisk bokaffär och sen for vi hem. Och det var ungefär den London-resan det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar