Sidor

söndag 1 september 2013

september

Så blev augusti september och min semester är slut, så när som på några timmar. Imorgon börjar jobb och vardag igen och även om vädret fortfarande är vackert ger slut-på-semestern-känslan defintivt också en höst-känsla. Jag har haft tre fantastiska semesterveckor som jag kan titta tillbaka mot och njuta av i minnet länge. Jag kan faktiskt ärligt också säga att jag känner i hela kroppen att jag är så mycket mer utvilad än för någon månad sen. Nu tar vi nya höst-tag! Här är min höst-lista 2013 över saker jag gärna vill göra de kommande månaderna, stora som små.

  • Kulturnatten i Uppsala
  • Ordna mysiga helgmiddagar med familj, släkt och vänner
  • Dricka massor av te och äta bröd med hemgjord marmelad
  • Skansens höstmarknad
  • Fylla frysen med hembakat bröd och mamma och pappas bär- och svampfynd
  • Göra om foto-väggen hemma i vardagsrummet
  • Åka till Stockholm och gå på veganrka restaurangen Lao Wai
  • Cykla till Gröna tantens skafferi med min vän A och shoppa loss
  • Skriva massor
  • Ordna halloweenfest med riktig maskerad
  • Gå på höstbal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar