Sidor

måndag 23 september 2013

totoro

Ni vet hur man bara fastnar för vissa filmer? Hur man bara blir sådär superinspirerad och nästan vill hoppa in filmen och gå runt där ett tag, eller försöka återskapa delar av den i sitt eget liv. Så är det med Totoro för mig. Jag såg den för första gången för drygt ett år sedan och har hunnit titta på åtmistone delar av den ett antal gånger sedan dess. Och helt plötsligt vill jag bo i det där huset, ha två gulliga ungar och trädandar och mystiska sotprickar till grannar och grönt grönt grönt runtomkring.

Älskar pappans reaktion när barnen i familjen berättar att det är något mystiskt med huset. “Jag har alltid velat bo ett hemsökt hus, enda sen jag var liten”. Eller när yngsta barnen berättar om Totoro när hon mött honom för första gången och pappan inte förmanar eller förlöjligar utan istället säger “jag tror du har mött en av skogens andar”. En sån förälder vill jag också bli ^^ Och huset, speciellt älskar jag huset.totoro house tumblr_m1bdt9xT271qi0kfro1_500 tumblr_lmjdraPiGH1qct0y9o1_500_large tumblr_lpvku8QHe21qlfu1ho1_500 tumblr_m33sq84zoo1rto006o1_500 Gif-källor: ett, två, tre, fyra.

2 kommentarer:

  1. Älskar denna filmen! studio ghibli i allmänhet är ju fantastiskt

    SvaraRadera