Sidor

söndag 27 oktober 2013

höst och halloween

Ja jag vet att det har varit höst ett bra tag nu. Faktum är väl att hösten börjar lida mot sitt slut och snart övergår i advent och allmänt julhets. Till min egen stora sorg fotar jag förskräckligt lite just nu, och de flesta bilder jag tar blir rätt dåliga :p Den enda höstbild jag överhuvudtaget kan vara ens lite nöjd med i år är Uppsalavyn nedan så den får duga som inledning på det här inlägget. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMen nu, över till något annat mycket roligare än misslyckad fotografering: Halloween! De två senaste åren har vi inte firat Halloween alls. I år hade mitt behov av att spöka ut mig dock växt sig så olidligt starkt att jag helt enkelt tvingade fram ett Halloween-firande hemma hos oss.

Egentligen hade jag tänkt vara en katt i år, men mina kattöron och min kattsvans har fastnat någonstans i postgången så jag fick tänka om. Istället för katt var jag var någon slags mystiskt skogsvarelse. Eller som S uttryckte det när jag sa att jag var en blandning av en uggla och en fé: “en feggla!” :pOLYMPUS DIGITAL CAMERAK var en björn. Han hade en varm fuskpälspläd (ligger vanligtvis i vardagsrumssoffan) knuten runt sig och en nos ditmålad med kajalpenna. Det sistnämnda fastnade tyvärr inte på bild :p

När jag och K var färdiga och ombytta satte vi oss vid K:s dator och spelade Amnesia med alla lampor släckta, Halloween-högtiden till ära. Sen kom gästerna! S var uppklädd med peruk och allt och föreställde nån form av Björn borg :p I var en söt pumpa ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERASen kom ett får, en katt, en pirat och en sjukt läskig streckgubbe!OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Och till sist en 20-talsbrutta som suttit och paniksytt på sin outfit hela eftermiddagen  :)OLYMPUS DIGITAL CAMERA Streckgubben var mindre läskig när vi tände lampan för att spela spel :p Bål, cupcakes och Besserwisser är en rätt trevlig kombination. Senare på kvällen spelade vi Amnesia igen, men ingen tycktes riktigt vilja vara den som faktiskt spelar :pOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag måste säga att årets utklädnader var betydligt bättre än tidigare års. Kanske för att vi förut bara haft “tema Halloween” och inte krav på utklädnad? :) Repris nästa år säger jag! Då ska jag vara en katt. Eller en enhörning. Eller Rödluvan. Eller ett moln. Eller Trollkarlen-från-Oz-Dorothy. Eller något helt annat.

M:s fantastiskt söta fåruklädnad får avsluta årets Halloween ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer:

  1. Åh, varifrån beställde du din försvunna kattoutfit? Funderar själv på Halloween, fast tills på fredag...

    SvaraRadera
  2. Den är beställt från etsy, närmare bestämt härifrån:

    https://www.etsy.com/se-en/shop/CHcatfamily?ref=l2-shopheader-name

    såg tyvärr lite för sent att den säljaren skickar från Kina..

    SvaraRadera