Sidor

tisdag 22 oktober 2013

mer Kina

För ett år sedan var jag i full färd med att förbereda min resa till Kina där jag hälsade på K. Oj vad tiden går fort! Jag har ju redan visat de flesta bilderna från den resan men för ett tag sedan hittade jag några Kina-bilder som jag inte visat.Vet inte om jag helt enkelt missade dem förut eller om de blev bortvalda i mängden. När jag hittade dem nu tyckte jag i alla fall rätt mycket om dem.

Utsikt från hotellet i Shanghai.OLYMPUS DIGITAL CAMERAHus i “vattenstaden” utanför Shanghai som vi besökte.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOckså från vattenstaden. Hit kom vi genom en smal gränd när vi vek av från turiststråken. Ett slags bakgårdsområde med diverse sly och skräp. Mitt i allt satt en kvinna och åt. Lunchrast kanske?OLYMPUS DIGITAL CAMERASista bilden från Shanghai får bli den här som K har tagit. Älskar kontrasterna.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så lite Beijing. De här två bilderna tog jag en dag när vi gått länge och letat efter ett bra matställe. Det blåste mycket och var rätt kallt alla dagar vi var i Beijing, men just på den här gatan kom solen fram och vinden blev plötsligt vacker och full av guldlöv. Jag tror vi gick förbi en inmurad park ungefär här som jag gärna hade velat gå in i, men vi var som sagt utmattade av hunger just då och förresten tror jag vi hade andra planer också. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar