Sidor

söndag 3 november 2013

långledighet

I helgen har jag varit långledig, fyra dagar i sträck. Det har har varit jätteskönt och även om jag inte hunnit med alls allt jag hade tänkt mig eller önskat så har jag ändå hunnit en hel del, t.ex. att äta frukost i lugn och ro hemma :p Just nu är jag rätt insnöad på rostad bröd med groddar och smörgåsgurka. Och te förstås, alltid te. Just nu mest “English bookshop blend”. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMer då? Tja, i torsdags var nog frukosten faktiskt det mest händelserika (bilden ovan är dock från i fredags) :p I fredags däremot hade jag och en kompis pysseldag. Vi pysslade papperspompoms, glittriga tallkottar, egengjutna ljus i snäckskal och gamla kaffekoppar och klädda skokartonger. På kvällen slöt våra respektive + två kompisar till upp, vi lagade lasagne och spelade spelet Retro. Retro var för övrigt inte ett särskilt roligt spel så det var tur att sällskapet var trevligt :) OLYMPUS DIGITAL CAMERAI lördags hade jag besök av en annan kompis med vilken jag drack te, åt äppelkaka och pratade böcker och film. Jag fortsatte även mitt pompoms- och glitterkottspyssel. På kvällen kände jag mig extremt deppig av höstmörkret och av att inte ha känt frisk luft på hela dagen så då promenerade jag och K ner till stan och spontanåt middag på en irländsk pub vi inte testat förut. Det var trevligt och gott men jag tror att min gamla pubfavorit från tidigare i höstas kvarstår.

Idag (söndag) har jag och K varit ute hos min morbror. Medan K gjorde nytta och bytte däck på bilen fotade jag fina islandshästar. När bildäcken var bytte drack vi te och åt smörgåsar i morbrors extremt mysiga hus. Jag kom fram till att jag vill byta ut en del av mit muggbestånd hemma till Gefle porslins koppar “Lillemor” i blått eller rött. Efter teet åkte vi vidare till Ikea och köpte ny bäddmadrass till sängen samt lite andra nödvändigheter på Biltema. Och det var ungefär den söndagen det. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar