Sidor

söndag 1 december 2013

1:a adventshelgen

Så var 1:a advent här igen. Jag tog ledigt i fredags för att ha tid med julpyssel, det var skönt ^^ Fredagen gick mestadels åt till städning, handling och saffransbak. På kvällen åt vi middag och drack öl på irländsk pub och efter det såg vi Catching fire på bio. I lördags var jag på julmarknad på slottet. Tyvärr var den inte hälften så rolig som jag hoppats på, men slottet var fint som alltid och det var stan i övrigt också. Jag passade på att fota det frostiga gräset i slottsparken och ett rosa hus som ligger precis vid det rosa slottet.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Resten av lördagen gick till kolakok och fortsatt julpyssel. Hittills i år har jag gjort små pompoms av garn, egengjutna ljus i snäckformar (inte så traditionellt juligt kanske, dock användbara som julklappar), glitterkottar (som jag har använt lite varstans, till en girlang som hänger i köket exempelvis).

Jag har också uttökat mitt julgransprydnasförråd med ett par små djur i trä (en räv och en isbjörn) och häromdagen bestämde mig för att isbjörnen skulle må mycket bättre av att vara lite vitglittrig, så då fixade jag det :p Lite såhär ser julpysslet ut samlat på min vinterpläd (och ja, det är fuskpäls).OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Tack vare K:s mamma har jag också många hyacinter i år. Jag har planterat dem i krukor och i en gammal terrin tillsammans med mossa och glitterkotter.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch det var ungefär det pysslet det. Idag (söndag) har vi haft adventsfika här hemma med några kompisar. Vi har två som hade bakat och dessutom hade några med sig extra fika och glögg. Jag nästan skäms för hur överflödigt fikabordet var, nu har jag fikat färdigt för i år känns det som :p Här är en mjuk kaka jag hade bakat till idag, med choklad och earl grey-te som smaksättning. Tyvärr visade den sig vara finare att titta på än att äta.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 kommentarer:

  1. låter som att du också har haft en väldigt mysig adventshelg! vad söt lilla isbjörnen är!

    SvaraRadera
  2. Linnéa: Ja visst är den ^^
    Elise: Tack så mycket snälla du.
    Katie: Thank you! :D

    SvaraRadera