Sidor

söndag 15 december 2013

3:e adventshelgen

Min tredje adventshelgen började med ledig fredig och god Lucia-frukost framför datorn. Knäcke med kantarell och lingon i och cream cheese ovanpå, hembakad saffransbulle, kanderad mandarinbit och te i finaste blåvita teporslinet som mamma och pappa köpt på auktion för massa år sen men som jag nu fått ta över ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAI lördags tog jag mig ner på stan för hårklippning och mötte sedan upp en kompis. vi åt lunch gick sedan omkring i regnblaskigt snöväder och uträttade julärenden och tittade i skyltfönster.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Igår kväll var vi på tredje advents-fika hos några kompisar och dagen idag har mest gått åt till ditten och datten, ungefär som det ofta blir på söndagar. Jag har dock mött upp K för en snabb tur in på “öppet hus med Mattias Klum” där Kristian fick en av hans fotoböcker av mig i julklapp och dessutom fick den signerad av Mattias himself, han var nästan supertrevlig. Har även haft fortsatt julklappsverkstad här hemma, snart klar, tror jag :pOLYMPUS DIGITAL CAMERATranslation ~  And so yet another weekend has passed. I had a friday off from work and was able to enjoy a slow breakfast. On saturday I met a friend and did some shopping for Christmas and later me and K visited some friends. Today I and K have been on an event with the swedish photographer Mattias Klum were I bought one of Mattias books as a Christmas gift for K and K got it signed by Mattias himself. I’ve also wrapped some more christmas gifts, I think I’'ll be finished with all the gifts soon.

2 kommentarer: