Sidor

söndag 29 december 2013

Julen hemma

Jullov var det alltså här. Jag jobbade i måndags och fredags men är nu ledig fram till den 7:e januari och tack vare julaftons lämpliga placering i veckan i år har jag ju haft många lediga dagar den gångna veckan i alla fall.

Jag har firat jul “i all stillhet”, eller åtminstone “i relativ stillhet” med familjen. Vi hade lyckats banta ner julklapparna i alla fall lite i år, och på julaftonskvällen åt vi en grön middag med bönor, bulgur, vegetariska frikadeller och rödbetshoummusOLYMPUS DIGITAL CAMERAI övrigt har jag njutit av mitt gamla flickrum och mina föräldras hus i största allmänhet den jullovskänsla det alltid inger mig att vara här över jul.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Druckit te i mamma och pappas fina koppar och ätit flatbrödmacka. Gosat katt. Fikat, promenerat och fotat med nya objektivet som jag fick av K i julklapp. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Merry Christmas everyone! I’ve had a really good time in my hometown with family and friends, good foods and walks.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar