Sidor

lördag 18 januari 2014

en bra lördag

Jag började dagen med att, för första gången på länge, gå upp i skaplig tid trots ledighet. Min frukost var mammas hembakta knäcke med avokado, mandarin och te. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag tog sen bussen ner till en vintervacker stad och mötte en god vän. Vi gjorde några ärenden och promenerade längs åt bort till Svandammen och Konditori Fågelsången.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Danspalatset på andra sidan dammen såg ut som ett sagoslott för idag var en sån dag då snön och vintersolen gör allt magiskt. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Inne på Fågelsången valde vi mellan semlor, grodor, potatisbakelser och allsköns andra bakverk. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag tog en Napoleonbakelse till slut. Till det earl grey-te som smakade som något helt annat. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERASen vandrade vi sakta genom stan, till biblioteket och vidare därifrån till English bookshop. Jag har nu tre nya böcker att läsa min bokhylla, en lånad och två köpta. Det har varit en mycket bra lördag.

2 kommentarer: