Sidor

torsdag 2 januari 2014

vinterblomster

Idag har jag och K varit hos två av hans släktingar inne i stan och fikat. Vi ville ha med oss blommor så på vägen dit stannade vi till vid Interflora. Tyvärr var vi redan lite sena och det var kö och allting gick så plågsamt sakta att jag inte stod ut. När expediten nästan var färdig med alla varor som kunden framför oss skulle köpa och kunden säger “..och skulle jag nog ha en snittblomma´” i lagom sölig samtalston, och expediten svarar i samma söliga samtalston – då var mitt mått rågat. K fick stå kvar ensam i kön och så småningom betala medan jag gick ut och fotade vinterskönheter. Julrosor (så obeskrivligt vackra!) och något silverglittrigt trassel som jag inte vet vad det heter. Och så Julens hjältar. Sorgligt omkullvälta och lite bortglömda i sin låda, likväl vackra som juveler: hyacinter! När jag kommer hem ska jag köpa nya hyacinter. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~Today, while waiting outside a flower shop, I did a little flower shooting. Such winter beauty ^^

2 kommentarer:

  1. Hatar också att behöva stå och vänta så, känns alltid så segt och har verkligen inget tålamod!
    Vackra bilder förresten, det kanske ska bli ytterligare ett nyårslöfte, att fota mer! Är ju ett bra tidsfördriv om inte annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Kul att du tittade in och att du gillar mina bilder :)

      Radera