Sidor

söndag 2 februari 2014

katt, avokado och söndagslunch på Güntherska Hovkonditoriet

Veckorna går och går så snabbt att man knappt hinner blinka. Så känns det i alla fall ibland. Nu har det varit helg igen. Det känns som jag inte skriver annat än det här på bloggen, men det är liksom mest bara under helgerna jag hinner fota och blogga överhuvudtaget :p

I fredags lagade vi pizza och såg på “Vem vet mest?”, “På spåret” och “Skavlan”, med goda vänner. Det var mysigt som vanligt. I lördags hade vi några andra vänner över på middag så merparten av dagen ägnades åt förberedelser för det samt för min del lite skrivande. Jag åt avokado med sesamfrön, persilja och balsamico till lunch och drack lite av mitt lyxiga örtte som jag fortfarande har kvar sen Kina-resan förra hösten. Är det något jag lärde mig av den resan så är det att uppskatta te som en måltidsdryck.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Idag, söndag, har jag varit nere i ett dimmigt centrum med K och uträttat lite ärenden samt ätit lunch på Güntherska hovkonditoriet. Fattar inte att jag inte varit där tidigare! Det var verkligen jättegott och mysigt men förstås proppfullt med folk. Jag åt tomatsoppa och kardemummabulle, K åt gryta och någon annan sorts bulle :p OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   

1 kommentar: