Sidor

söndag 27 april 2014

två helger

På sistone har det ju varit påsk, och såhär såg påskäggen jag gav bort i år ut. Fingodis är bästa godiset.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAViolerna växer överallt nu, jag plockade en söt bukett lagom till påsk. Några hamnade på nattduksbordet och några på min påsktårta. Tyvärr blev påsktårtan katastrofalt misslyckad smakmässigt så den bryr jag mig inte ens om att visa. Påskhelgen var i vart fall mycket trevlig med påskmiddag först med kompisar och sedan med mina föräldrar. Promenad i Håga-dalen hann vi också med.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAHelgen som nu passera har inte varit sämre. Överallt står träden i skir vårgrönska och allting är så vackert att det nästan inte finns ord. OLYMPUS DIGITAL CAMERAIgår gick jag runt på stan med en kompis och kikade in i fina butiker genom skyltfönstret eftersom det var söndag och stängt nästan överallt.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Söndag eftermiddag tillbringade jag och K hos min morbror där också mina föräldrar hälsade på. Jag älskar att komma ut till deras stora hus och ännu större trädgård och kan inte låta bli att drömma om att själv bo sådär även om jag till vvardags mest fantiserar om lägenheter i stan. OLYMPUS DIGITAL CAMERALängs ena husväggen finns ett miniväxthus av gamla fönster.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch längst samma vägg står ett lådväxthus på ben fullt av sallad och kål från vilket morbrors fru svängde ihop en sallad på nolltid. Nu är jag så pepp på att själv odla mer hemma på fönsterbrädan och på balkongen!OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vi grillade grönsaker och halloumi. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMums. Efter maten åkte jag och K hem med en ny möbel från mina föräldrar som ska stå i arbetsrummet och en myntaplanta från min morbrors frus rabatt. Myntaplantan står nu på vår balkong där den förhoppningsvis ska trivas. Och de var de helgerna det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar