Sidor

söndag 6 juli 2014

vegan breakfast smoothie

Typ en av de bästa frukostar jag vet (och jag älskar verkligen frukost) är smoothies. Jag går i princip aldrig efter något exakt recept eftersom jag är så petig med konsistensen. Jag gillar tjocka, kalla smoothies som nästan är lite som glass. Just den här smoothien blev väldigt mättande och god och jag gjorde den med inspiration från ett recept jag sparat i min pinterestmapp frukost som ni för övrigt hittar HÄR. I smoothien hade jag: mandelmjölk, alpros soygurt med lime och citron, mandelsmör, chiafrön, havregryn, kokosolja, nektarin, fryst mango och halvfrystbanan. På toppen ligger kokos och citronmeliss.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATranslation ~ I love smoothie for breakfast! This smoothie I made of almond milk, almond butter, soygurt with lime and lemon, coconut oil, chia seed, oat flakes, nectarine, frozen mango and chilled banana. Yum! 

2 kommentarer:

  1. ser dödsgod ut! kom gärna med mer somriga recept! :D gå gärna in och följ min mat-board på pinterest om du vill! massa veg! http://www.pinterest.com/elzplz/foodz/

    SvaraRadera
  2. elise: Tack, kul att du gillar! Pinterest är ju bara bäst för att samla recept :)

    SvaraRadera