Sidor

söndag 16 november 2014

flyttkaos

Så var det flytten då. Den gick av stapeln i mitten av oktober, så nu har vi bott här lite drygt en månad. I hallen står kartonger, i köket står kartongen och i det blivande arbetsrummet (nu en klädkammare) står ännu fler kartonger. Det är nästan så att jag har glömt hur det såg ut här första dagarna, innan vi hunnit flytta hit alla saker.Men såhär ljust och tomt var köket (minus kartongerna till höger). OLYMPUS DIGITAL CAMERAI vardagsrummet har vi alla fall fått de flesta möbler på plats. Soffa, läsfåtöljer, matbord och självklart det viktigaste av allt – bokhyllor! OLYMPUS DIGITAL CAMERA I sovrummet har vi rivit en garderob och målat väggarna i en ljusgrå nyans som påminner mig om hav och strand och stenar och klippor och betong och regntunga moln bara bra saker. Fast det är inte alls klart än för vi ska spackla och måla lite till och bygga ny garderob. Nu finns nästan ingenting överflödigt därinne, förutom den en spegel och min fina födelsedagspresenttavla som pappa målat.OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

2 kommentarer:

  1. Åhh så fint! Verkligen älskar tapeten i köket, svensk tenn? Var den där när ni flyttade in?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sara&Elin: Tack! :) Ja, det är Josef Frank iaf, så jag antar Svenskt Tenn. Den var där när vi flyttade in :) Lite roligt för min bästa kompis hade precis den där tapeten i sitt kök i en lägenhet hon inte längre bor i. Jag tycker också den är finfin, men tror av någon anledning att jag inte skulle ha satt upp den själv. Är mer för "fegare" diskretare färger på väggarna, men jag kommer definitivt att njuta av den där :)

      Radera