Sidor

onsdag 10 december 2014

2:andra adventshelgen

I fredags var K på julbord i Stockholm med sitt jobb, så han sov över där och på lördag förmiddag mötte jag upp honom i gamla stan. Vi skulle ha dejtlördag och gå på museum, men först passade vi på att kika i lite skyltfönster. Vi spanade in potentiella vardagsrumslampor, och så fastnade jag vid det här fönstret. Så fort det dyker upp typ minilandskap och annat skoj blir jag som en 10-åring ^^ Tyvärr blev bilden rätt dålig, men det är i alla fall en slags berg- och dalbana i fönstret. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMen sen var det museidags så vi satte oss på spårvagnen ut till Djurgården och Nordiska museet. Måste vara en av de maffigaste byggnaderna i stan. Det fanns en del rätt intressanta utställningar därinne, t.ex. den tillfälliga uställningen “Socker” som handlar om hur socker blev en del av svenska folkets vardag.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAVi åt lunch. Jag tog blomkålssoppa med bönsallad och bröd med persiljesmör på sidan.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen gick vi vidare bland utställningarna. Det fanns en med en massa småprylar från olika tider, t.ex. fina brevpressar.OLYMPUS DIGITAL CAMERAEfter museibesöket promenerade vi hela vägen till Gamla stan och sen till tågstationen. Det var rätt skönt att få luft och dagsljus på sig och vägen från Nordiska museét bort från Djurgården är ju inte direkt tråkig. Ganska snart flydde vi dock ett julklappsshoppinghetsigt Stockholm city och satte oss på tåget hem. Och det var den lördagen. OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå söndagen grejade vi mest i lägenheten och uträttade ärenden vilket inte gör sig särskilt bra på bild. Men i vardagsrummet blommade hyacinterna ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ååååh, berg-och-dalbanan! Den tryckte verkligen på alla mina knappar: miniatyrer, originella skyltfönster, och förstås BERG-OCH-DALBANOR! :)

    (Jag förstår inte varför det ska vara så förbaskat svårt att kommentera under mitt eget namn och inte ett jättegammalt alias! Suck.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just ja du är berg-och-dal-bane-galen ;) Hmm. Vet inte riktigt hur kommentarsfunktionen fungerar nu, men jag tycker att den har blivit krångligare på de flesta bloggar. Jag brukar kommentera som gäst.

      Radera