Sidor

söndag 14 december 2014

lucia och 3:e adventspromenad

Igår städade jag och K som galningar hemma för att få någorlunda ordning hemma till kvällen, då mina föräldrar, min syster och svåger skulle komma på inflyttningsfest. Flyttkaoset som varit i vår lägenhet sen i oktober är knappast borta, men det befinner sig just nu på en begränsad yta: i klädkammaren. Men som jag sa lite halvt motsägelsefullt sa till K igår: “Jag har hellre fejkad ordning än äkta kaos”. Vilket är helt sant. Orkar bara inte mer flyttkaos och stök just nu. Så igår satte vi upp en till julstjärna och glitter och kottgirlanger och lagade massa mat och grejade. Vi bjöd på grillad äggplanta och grillad portabellosvamp bland annat. Till efterrätt hade jag bakat en vegansk mannagrynskaka med saffran och björnbär. Luciamys! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAIdag, söndag, vaknade vi till strålande solsken. Älskar vårt vardagsrumsfönster just nu med juldekorationer och alla utslagna hyacinter!OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag fick vita papegojtulpaner av mamma och pappa igår också, underbart! OLYMPUS DIGITAL CAMERANär vi ätit frukost och mamma och pappa åkt hem gick jag och K ut på en promenad. Första gången på längen så det var verkligen skönt. Vi promenerade längs med ån och tittade på alla husbåtar och andra båtar som ligger där. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAJag fick syn på fruset vattenskum! Det har jag aldrig sett förut. Fascinerande. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Efter ett tag vände vi och gick hem genom stan istället. Musikhjälpen och stormtroopers på torget!  OLYMPUS DIGITAL CAMERANär vi kom hem var det dags för macka och varm choklad i ny Mumin-mugg! Sen somnade jag helt sjukt djupt i soffan framför en film. Och det var Lucia och tredje advent år 2014 :)OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 kommentarer:

  1. Häftigt med frusna skummet!! Har jag aldrig sett heller, men skulle gärna vilja nu när jag vet att det faktiskt kan existera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det såg lite lite ut som nåt ur en saga ^^

      Radera
  2. Så mysigt! Älskar bilderna på det frusna vattnet och kakan ser så himlans god ut <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Kakan blev god också, lite som saffranspannkaka, vilket faktiskt också var det jag tänkte på när jag gjorde den :)

      Radera