Sidor

torsdag 18 december 2014

lucka 18: en bild på något fint du fått i år

Det var i februari i år och en dag då jag var hemma hos mina föräldrar. Pappa var ute i sin ateljé och jobbade i vanlig ordning, och på köksbordet hade han lämnat den här lappen till mig, Min pappa är världens bästa lapp- och brevskrivare, och så har han så fin handstil. Förut, när jag precis flyttat från stan, skrev vi brev till varandra varje vecka. Nu ses vi oftare istället och då blir det färre brev, men jag älskar fortfarande att få små meddelanden då och då, som det här. 2014-02-04 18.19.29Semlorna stod i kylen och var mamma och pappas hembakade och hade precis rätt storlek enligt mig.2014-02-04 18.44.27Det här är en del av Emily Dahls julkalender 2014. Vill du vara med via din blogg eller instagram, spana in instruktionerna här!

2 kommentarer:

  1. Men åh, vad mysigt! Vad jobbar din pappa som om han har en ateljé? Låter så romantiskt och härligt att få skriva så på en lapp :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag älskar lappar, både att ge och att få! Min pappa är konstnär, mestadels målar han med oljefärg på duk, stenmotiv :)

    SvaraRadera