Sidor

söndag 28 december 2014

plåt och sammet

När jag packade min väska inför jullovet var jag så himla nöjd med speciellt två saker. Det ena var mina fina sammetstofflor som jag hade på mig i förra inlägget. Jag tycker de är så juliga/vintriga/höstiga och fina och de är faktiskt också jättesköna, inte obekväma som fina tofflor alltför ofta är. Dessutom skulle det passat perfekt till när jag, mamma och pappa skulle ha sett Fanny och Alexander. Vi hade planerat att se den sen flera veckor tillbaka men sen var den typiskt nog uthyrd på biblioteket och det var stängd överallt och vi fick bara inte tag på den på nåt sätt. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMen i alla fall. Grej två som jag var nöjd med var den plåtburken som jag hittade i mitt eget skrivbord hemma hos mamma och pappa för någon vecka sen. Jag tror att jag rotat fram den ur någon av mammas eller mormors gamla lådor för länge sen, la den i skrivbordet i väntan på ett bra användsområde och sen helt enkelt glömde den.  OLYMPUS DIGITAL CAMERASom tur var kom jag på det perfekta användningsområdet precis innan jullovet: vitaminburk! Jag äter ju B-vitamin pga. att jag äter mycket vegansk mat och tyvärr inte har koll nog för att vara säker på att jag får i mig tillräckligt med B-vitamin av bara maten. Sen nu vintertid äter jag även D-vitaminkapslar. Ibland äter jag extra järn också, för det har jag haft lite brist på tidigare. Hursomhelst, not the point. Poängen är den fina burken. Nu har jag dock typiskt nog förlagt den nånstans i huset och hittar inte :( Måste leta som en galning sen.OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn english ~ two nice things a packed for the holiday: cozy velvet slippers and an old trinket box for my vitamin pills.

2 kommentarer: