Sidor

torsdag 4 december 2014

take this waltz

För någon vecka sedan skrev Sandra om sina 20 bästa filmer som finns på Netflix just nu. Jag blev så himla glad för det var en hel drös filmer jag inte sett och jag har varit besviken på mycket jag tittat på senaste tiden. Så igår tittade jag på Take this waltz med Michelle Williams, Seth Rogen och Luke Kirby. Åh himmel vad fin den var! Grät nästan

Tänkte inte skriva så mycker mer om handlingen, för den kan ni läsa om väldigt bra hos Sandra. tumblr_mnxwd3tll41qzc4x3o1_500 Jag föll för den här filmen för att den kändes så äkta och ärlig. För att den t.ex. innehöll en duschscen med riktiga, realistiska tjejer och riktiga realistiska samtal. Inte massa photoshoppat/stuntat larv. Michelle-Williams-and-Sarah-Silverman-Nekkid-Shower-Scene-in-Take-This-Waltz-02-1200x900 För att den fick mig som tittare att verkligen känna värmen och kärleken mellan Michelle Williams karaktär Margot och hennes make, Seth Rogans karaktär Lou (himla fint förresten att se Seth Rogen i en lite mer allvarlig rollkaraktär än i många andra filmer han gör, och Michelle Williams är ju bara brilliant).tumblr_m4ynq4joqo1qaa163o1_500_51913e88e087c337516e0ce4tumblr_md8dwjjxHY1qg4blro1_500För att lika tydligt som jag kände kärleken mellan Margot och Lou kände jag också spänningen, den elektriska förälskelsekänslan mellan Margot och Luke Kirkbys karaktär Daniel.                                                                  tumblr_mmk2fctxrK1qkjkwao3_250tumblr_mmk2fctxrK1qkjkwao4_250 tumblr_mmk2fctxrK1qkjkwao1_250 tumblr_mmk2fctxrK1qkjkwao2_250               Och så tycker jag verkligen om att filmen inte hade någon särskilt tydlig sensmoral eller ens ett riktigt “rätt och fel”, det är liksom upp till alla att välja. Som i verkliga livet :) En väldigt sorglig, varm och fin film med ett underbart soundtrack. Om ni inte redan gjort det, se den!

In english ~ Yesterday, I watched “Take this waltz” with Michelle Williams, Seth Rogen and Luke Kirkby. It was such a sad, warm and beautiful movie with a lovely soundtrack. If you haven’t seen it, do!

6 kommentarer:

  1. Åh, älskar sådana här inlägg med tips om mysiga filmer. Den verkar ju supertrevlig, så nu ska jag verkligen se till att se den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, jag blev verkligen positivt överraskad!

      Radera
  2. åh den ska jag ta och se, verkar himla bra!

    SvaraRadera