Sidor

fredag 30 januari 2015

fem bra saker jag gillar just nu

Så jag tänkte dela med mig av fem bra saker jag gillar just nu. Två är roliga, en allvarlig och två är halvallvarliga. Here we go!

1. Filosofiska rummet i P1. Så bra program. Tog upp lyssnandet igen häromdagen och lyssnade bla. på ett program om människan förhållningssätt till tiden. Mycket intressant och ofta vill jag bara att programmet ska fortsätta när det är över, vilket väl ändå måste vara ett bra betyg? Även om det förstås är mindre bra att det då aldrig är längre än 40 minuters långa avsnitt så hinner varje avsnitt ge mycket tankar att fortsätta bearbeta själv.

2. Young Doctor’s Notebook. Enligt mig galet rolig, knäpp och annorlunda serie om en nyutexaminerad läkare som i tidiga 1900-talets Ryssland skickas att driva ett sjukhus mitt ute i ingenstans. Bästa serien jag sett på länge. Inget för alltför kräsmagade eller blodkänsliga personer dock (fast det går att blunda) :p Finns på Netflix. Skärmklipp 2015-01-13 18.59.24 Skärmklipp 2015-01-13 18.59.39 Skärmklipp 2015-01-13 18.59.44 3. Lars Lerins vinterprat i P1. Den mannen är så klok och underbar att lyssna på!

4. Dokumentären om 2:a världskriget, “night will fall” som häromdagen sändes på SVT och som fortfarande finns på SVT play. Förstås inte “bra”, utan fruktansvärd, men så himla viktig att se, för alla.

5. Den här bilden av bruna pingviner. Har fastnat av någon anledning. Vet tyvärr inte källa trots att jag letat, så upplys mig gärna!1c1e30053feebd003d7c8d1b0c96f879

2 kommentarer:

  1. A Young Doctor's Notebook! Så himla konstig! Alltså efter första fem minuterna tänkte jag stänga av för den var så keff - men ändå var det någonting som lockade att titta vidare och sen ÄLSKADE jag att den var så quirky och märklig och makaber och knäpp! Såg allt i rad och saknar den nu när den är klar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Håller helt med! Galet knäpp men så bra var den! Tråkigt på sätt och vis med så få avsnitt men samtidigt tycker jag det är en bra kontrast till alla evighetsserier som bara bli sämre och sämre men fortsätter ändå.

      Radera