Sidor

lördag 24 januari 2015

fler loppisfynd

Häromdagen var jag iväg på en miniloppisrunda. Fick blodad tand för loppisar igen nr jag fyndade de små kaffekopparna häromveckan tror jag bestämt. Och jag måste själv säga att jag var bra effektiv den här gången också. På den korta stund jag var ute hittade jag fler loppisfynd än under mina samlade loppisturer de senaste åren (vilket iofs var väldigt få, men ändå). På Röda Korset hittade jag en fin grönturkos keramikskål precis lagom till soppa, en större tallrik fil eller kanske som en minifruktskål.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Två små ljuslyktor åkte också med efter mycket tvekande. För ett tag sen fanns ju den här typen av ljuslyktor typ överallt och jag är lite mätt på dem så att säga, men samtidigt är de söta och tröttnar jag kan jag ju bara skänka tillbaka dem igen :) Skålen kostade som ni ser 20 kronor och ljuslyktorna 5 kronor styck.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå Erikshjälpen hittade jag ett stort blåvitt uppläggningsfat, all mat blir så himla mycker finare på blåvitt porslin tycker jag. OLYMPUS DIGITAL CAMERA En liten blåvit porslinsburk som jag nu förvarar mina råa kakaonibs slank också med.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så hittade jag ett enkelt skärp att använda till jeans, mitt gamla har varit trasigt rätt länge nu. Klart slut gällande loppisrunda nummer två i januari 2015.OLYMPUS DIGITAL CAMERA      

1 kommentar: