Sidor

söndag 25 januari 2015

girlang till sovrummet aka mitt blygsamma bidrag till Monthly Makers

Jag har funderat ett tag på hur jag fortsättningsvis ska dekorera vårt sovrum i nya lägenheten. Alla möbler är desamma som från gamla lägenheten än så länge, färgerna är lite svalare och jag har tänkt ha lite mindre romantiskt och istället lite mer avskalat än i vårt förra sovrum. Har varit så himla inspirerad av en bild från Anthropologie ett tag, där färgskalan går i grått och vitt men med en snygg girland av rosa/vitt/rött i taket. När så Monthly Makers drog igång tänkte jag att jag skulle passa på att försöka mig på en egen  girlang till sovrummet av pompoms i papper. Jag improviserade lite med det jag hade hemma och det blev faktiskt helt okej.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Det räckte inte på långa vägar till en hel girlang full av pompoms, men när jag väl hade hängt upp den lilla bit jag hann göra på prov gillade jag liksom den asymmetriska känslan det gav så jag lutar jag faktiskt åt att låta det vara såhär och sätta upp någon form av tavla på andra sidan sängen istället. Vad tror ni? Jag får på nåt märkligt sätt typ hawaii-känsla av girlangen i kombination med sänggaveln, vilket naturligtvis kan vara skitfult och dåligt men som just nu känns ganska bra. Märkligt vilka stilnycker jag kan få :pOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

7 kommentarer:

  1. ÅH! Jag tänker på pioner jag, vår vår vår! Såhär på håll ser det verkligen ut som riktiga blommor. Vackert! Och jag tycker den var jättefin så liten som den är. Ihop med en tavla tror jag det blir magiskt!

    SvaraRadera
  2. Jag hade lite tankar på att göra något liknande, gud så fint det blev! Pioner alltså <3 tycker också det ser ut som det! Tror det blir fantastiskt med en tavla till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Ja jag håller Alicia, det liknar faktiskt pioner. Tack så mycket!

      Radera
  3. Men vadå blygsamma? Blev ju SÅ fint! Dunderromantiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen du vet, prestationsångest av alla duktiga, begåvade bloggare, pysslare och fixare därute. Men jag är nöjd och det är väl huvudsaken. Tack för dina fina ord! :)

      Radera
  4. Men det är ju pioner ju! 100%! Älskar såna här papperspompoms. Fintfintfint!

    SvaraRadera