Sidor

söndag 18 januari 2015

helgen i mat

Den här helgen har vi ätit så himla mycket trevliga saker. Det kanske inte har varit den nyttigaste av helger, men definitivt en av de godaste på länge. I lördags hade vi massa planer, bland annat ärenden på stan, så för att orka dagen längre utan lunch bestämde jag mig för att laga english breakfast i vegantappning till oss. Vi började alltså dagen med detta. Stekt vegokorv (den här sorten), scrambled tofu, stekt tomat och lök, ärtskott, apelsinklyftor, mandarinjuice och te. Så himla gott var det. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Nere på stan uträttade vi diverse ärenden, bland annat var vi på visning inför en kommande auktion där vi är intresserade av en grej (visar vad om vi köper). Väl hemma igen provblandade drinkar inför kvällen. Blodapelsinjuice, vodka, is och färsk rosmarin. Min nya favoritdrink, helt klart. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERASen drack vi te och åt hemlagade semlor. Jag hade mycket tid över i veckan som var eftersom K var bortrest, så då hann jag med att både baka semlor, göra mandel- och pistagemassa samt egen nutella.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Idag, söndag, började jag dagen med denna frukost. Alltså blodapelsinjuice (utan vodka den här gången :p), fil och müsli, kaffe och semla. Festligt tycker jag.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch den var den helgen i mat det. Sämre kan man ha det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar