Sidor

torsdag 8 januari 2015

jullov klart slut

Nu är vi hemma i vår egen stad igen. Min vistelse på västkusten blev kort den här vintern, faktiskt nästan en blixtvisit. Hann inte med så mycket mer än nyårsfirande och att säga hej till några av de personer jag ville heja på. Eller jo, en promenad vid havet blev det också. Det var grått och ganska blött och jag fotade trädspegelbilder i lika gråa vattenpölar.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAPå nyårsafton var det golden-gos deluxe med en gamling och en liten, inte ens rumsren sak. Så himla fina. Och det var ungefär det för årets västkustjullov. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Nu är vi som sagt hemma igen och stökar med garderobsbygge och allmänt flyttkaos. Jag försöker hålla det någorlunda fint i vissa vrår av lägenheten i alla fall, och häromdagen köpte jag (läs: räddade) några hyacinter som stod på en avgasig trottoar utanför en blomsteraffär och reades ut. Så sorgligt på nåt sätt men nu är i alla fall några av dem hemma hos mig. OLYMPUS DIGITAL CAMERADe sista dagarna av “ledigheten” har vi som sagt fixat en del här hemma. Såg ut såhär vid bordet en morgon: anteckningsblock med massa anteckningar och vad vi behövde köpa för att bygga klart garderoben samt min frukost, fil med björnbärssylt och müsli,OLYMPUS DIGITAL CAMERA Och just det, en till grej. Hämtade ut ett postpaket häromdagen med lite grejer jag beställt för att göra köket mer fritt från otäcka plaster. Paketet innehöll bland annat ny matlåda i rostfritt stål och termos/vattenflaska, också den i rostfritt stål. Nu är jag redo för VT 2015:s alla matlådeluncher ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer:

  1. åh borde också beställa en sån matlåda! så fint, dessutom, med rostfritt stål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gört'! Så himla tjusigt. Har dock inte hunnit använda min ännu, inte på jobbet i alla fall. Men på måndag smäller det ^^

      Radera