Sidor

lördag 17 januari 2015

nygamla saker till hemmet och ännu fler reahyacinter

Jaha så var det lördag igen då och redan mitten av januari. Jag tycker om snön (som kommer och går) men längtar galet mycket efter ljus, ljus och mera ljus. Men till dess finns det ju mycket mysigt att göra inne. Förra helgen t.ex. hade vi några kompisar hemma på pizza för att fira att garderoben i sovrummet äntligen blivit färdigbyggd. Jag hade preppat lägenheten med ännu fler utreade hyacinter i olika färger.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Och så hade vi flyttat in köksbordet i köket igen, eftersom vi dagen innan hämtat hem ett nygammalt vardagsrumsbord och stolar till vardagsrummet från mina föräldrar. Bordet är ett gammalt 1700-talsbord som mina föräldrar köpt på auktion (tror jag) för länge sen. Stolarna har mamma fyndat på loppis och sen rustat upp, målat om och klätt om tillsammans med pappa. Känner mig så otroligt bortskämd, både materiellt och på ett annat plan, att ha såna föräldrar och få såna presenter av dem. Såhär ser det alltså ut i vardagsrummet nu, minus julstjärnan som åkte ner i onsdags eftersom tjugonda knut då hade passerat. OLYMPUS DIGITAL CAMERAAllra bäst tycker jag om ytan på bordet. Så sliten och så “erfaren”. Allt som ställs därpå blir liksom fint.T.ex. utreade hyacinter. OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn annan nygammal grej här hemma är det här gänget minikaffekoppar som jag helt oväntat fyndade på en loppis häromdagen. Jag har så sällan tid att gå på loppis nu för tiden/tar mig inte för, men häromdagen när jag jobbade på annan ort sprang jag in på en loppis på lunchen och hittade dessa. Jag tvekade lite först eftersom det egentligen var ett set med 5 koppar och typ 10 fat som var prissatt till 150 kronor, men jag frågade snällt om de inte kunde dela på setet och det var inga som helst problem. Dessutom visade det sig att det var halva priset på allt glas och porslin den dagen. Det slutade med att jag fick 5 koppar och 6 fat (ett extra om något går sönder + de är fina som miniuppläggningsfat) för 50 kronor. Helt okej loppispris tycker jag även om det säkert går att göra betydligt bättre kap på än bättre loppisar.Tänker att jag ska ha dem till när jag bara vill ha lite lite kaffe eller till när vi skaffar en moccabryggare. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar