Sidor

måndag 16 februari 2015

helg, valentin och 30-årsfirande

I helgen fyllde min sambo 30 år, och det skulle naturligtvis firas! Hans mamma kom upp till oss redan i mitten av förra veckan, och tack vare det plus att jag jobbade hemifrån i fredags kändes det som om helgen blev extra lång. Och så började den så himla härligt med resterna torsdagens chiapannkakor som lyxfrukost i fredags morse! OLYMPUS DIGITAL CAMERA K:s mamma gick på stan medan jag jobbade och kom hem med tokfina dubbla tulpaner. Kolla färgerna bara, ser ut som neon eller nåt ^^ På fredag kväll åt vi enkel middag med tomatbruchetta och tog det bara lugnt.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå lördagen var vi uppe och i farten ganska tidigt, för K och hans mamma skulle till Stockholm och hämta ett tokfint skåp som vi budat hem på auktion. Jag stannade hemma i lägenheten för att dona lite inför kvällens födelsedagsfirande. Lägenheten var så himla solig och ljus så det är inte klokt!Sovrummet också. Ser lite tomt ut när man ser det såhär tycker jag, men i verkligheten gillar jag oftast att det inte är så mycket prylar där. Men men, någon mer hylla ska kanske upp och så vill jag ha en plats att ställa något grönt på. Borde ju gå när det är ljust på morgonen och vi kan plocka bort den fula soluppgångslampan från mitt sängbord.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Medan K var borta hemifrån passade jag på att ta fram hans ena present och skrev födelsedagskort samt valde ut tårtljus. I paketet låg förresten en blåblommig skjorta av Liberty-tyg. Så himla fin tycker jag.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Sen gick jag ner på stan och uträttade ett par ärenden varav ett av dem var att hämta ut födelsedagstårtan och köpa fem Valentin-praliner till kvällen ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERASen var det dags att börja med kvällens middag. Jag lagade vitvinsrisotto med ugnsbakade champinjoner, portabello och tomater samt en grönsallad med fikon till. Det blev faktiskt jättegott om jag får säga det själv. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAPå kvällen babblade vi och åt tårta och Valentin-praliner och drack kaffe tills vi inte orkade mer. Och det var den lördagen det.  OLYMPUS DIGITAL CAMERASöndagen ägnades åt stan-ärenden, semmelbak, semmelätande, matlagning, tidningsläsande, idéskissande och allmänt söndagsslapp, men det visar jag mer av en annan dag. 

6 kommentarer:

  1. Alltså ALLT! Svarta sidenband på gråblå kartong, tapeterna i köket, blommorna, salladen, ljuset! Du lurar mig verkligen att det är senvår och jag DÖR lite inombords av längtan. Inser att jag måste köpa fler blommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller ja, ser nu att det är vanligt paketpapper men min hjärna fantiserade vidare med utgång i dina bilder. Det är ju bra bara det!

      Radera
    2. TACK! Så kul att du gillar :) Blommor är ju verkligen fantastiskt lyxigt och får en på så himla bra humör. Kostar ju förstås en liten slant att hålla på, speciellt snittblommor, å andra sidan läggs det ju inte så mycket pengar på det sommartid då det bara är att plocka in grönt utifrån på ett annat sätt + är grönt överallt ute.

      Radera
    3. Jag har faktiskt köpt ett par små blommor inspirerade av detta inlägg! I kruka (vi får se hur länge de överlever min sparsamma bevattning - är så dålig på att komma ihåg). Och så insåg jag att jag skrivit fel i min andra kommentar. Det ska stå "paketSNÖRE" naturligtvis. Dubbelfel. Klassisk Alicia...

      Radera
  2. Nej men åh den middagen såg ju helt divine ut. 'Vitvinsrisotto med portobellosvamp och fikussallad' är nog den bästa meningen någonsin sammansatt. Älskart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blev faktiskt jättegott, jag älskar fikon men det är ju så himla dyrt så det blir mest till såna här festliga tillfällen :)

      Radera