Sidor

måndag 23 februari 2015

helgen som gick: ett födelsedagsfirande, en väldig massa tulpaner och en söndagsbrunch

Fredagen började himla trevligt med att både jag och K jobbade hemifrån. För min del innebär det lyxfukost vid vardagsrumsbordet. Lyxfrukost för mig just nu = smoothie. Jag gjorde en efter det här receptet från Hanna Göransson. Blev mycket gott. OLYMPUS DIGITAL CAMERAI fredags kväll när allt jobb var avklarat firade vi K:s 30-årsdag igen, denna gång i kombination med inflyttningsfest. Av förklarliga skäl har jag inte en enda bild från festen eftersom jag då faktiskt umgicks istället för att gå omkring med kameran klistrad mot ansiktet, dock har jag bilder på K:s lilla presentbord som jag så fint arrangerade åt honom till frukosten dagen efter.OLYMPUS DIGITAL CAMERAHan/vi fick en massa trevliga grejer i 30-årspresent/inflyttningspresent, mestadels starka drycker och tulpaner :p K fick också en låda cigarrer av några vänner som precis kommit hem från en resa till Västindien. Jag är inte så förtjust i cigarrer, men trälådorna de ligger i är så fina ^^ OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Av någon märklig anledning har jag blivit väldigt förtjust i att läsa på och spara typ alla kort, vilket är lite ironiskt eftersom jag själv är så dålig på att skriva/ge bort till presenter. Men men, jag får väl bättra mig på den punkten. Älskar halvknäppa kort som det här K fick av ett par kompisar. OLYMPUS DIGITAL CAMERAAv en gammal kursare och vän till mig fick vi den här fina tygpåsen som är köpt på ett katthem i Italien. I påsen låg kokossocker, te, kokoschips och massa annat gott :)OLYMPUS DIGITAL CAMERANär presenterna var färdigöppnade norpade jag åt mig allt silkespapper och la i min pysselgömma. Silkespapper kan man nästan inte ha för mycket av tycker jag.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen var det dags att ta tag i dagen. För min del innebar det att jag gick ner på stan och helt oförklarligt kom hem med ännu fler tulpaner, denna gång i kruka.OLYMPUS DIGITAL CAMERAResten av lördagen spenderas i soffan då vi båda var rätt sega. Vi tittade bland annat på en väldigt intressant dokumentär om konstnären Johannes Vermeer. Söndagen spenderades i sakta söndagsmak med smoothie till frukost (tror jag är inne i en smoothie-period) efter ett recept från Elsa Billgren.OLYMPUS DIGITAL CAMERAEfter frukostsmoothien tog vi en förmiddagspromenad i det mycket kalla blåsvädret. Sen var det brunchdags hemma hos oss med ett par kompisar! Åh jag älskar brunch, eller second breakfast som jag föredrar drar att kalla det :p Vi åt bland annat mozarell- och tomatmackor samt mina veganska semlor ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAMin ena tulpan i kruka hade förresten redan börjat slå ut, de går så fort när de står inne i värmen! .OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch det var den helgen det :)

1 kommentar:

  1. lyx indeed! så mycket smarrigt i dessa foton. http://singmyspring.blogspot.com

    SvaraRadera