Sidor

söndag 22 februari 2015

pasta

Av oförklarlig anledning har jag varit himla sugen på pasta på sistone. Det är egentligen inte alls min grej, men jag tror det är vårljuset som gör det :p Helst pasta i kombination med citron. I lördags blev det pasta på följande ingredienser.OLYMPUS DIGITAL CAMERAAlltså: Färsk rosmarin, körsbärstomater, minisparris, haricota verts, zuccini och citroner. Och pasta såklart. Zuccinin skivade jag och körde in i ugnen tillsammans med tomaterna, olivolja, pressad vitlök salt och peppar. Minisparris och haricota verts stekte jag i olivolja med pressad vitlök och några kvistar färsk rosmarin. När allt var klart blandade jag det med citronolivolja (vilket betyder att jag aldrig använde de färska citronerna, men om jag inte haft den oljan hade jag rivit över lite citronskal) och lite riven parmesan. Jag försöker ju sluta med allt animaliskt så hade egentligen tänkt göra denna pasta utan ost, men vi hade redan parmesan hemma som låg och skräpade i kylen så då använde jag den. Tror dock att den här rätten kan funka lika bra utan, eventuellt med len gnutta havregrädde eller liknande att steka ihop med vitlök så att den blir lite krämigare. Såhär såg den i alla fall ut färdig. Tycker nästan att det är lite knäppt hur mycket godare allt ser ut på blåvitt porslin. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar